Ongeveer twee derde van de kinderen drinkt te weinig bij het ontbijt. Een onderzoek van de Universiteit in Sheffield heeft dit aangetoond. Aan het onderzoek deden 450 kinderen in de leeftijd van 9 tot en met 11 jaar. De wetenschappers keken naar wat de kinderen aten en dronken voordat ze naar school gingen.
Avocado´s kunnen een wapen zijn tegen ouderdom en verschillende ziektes. Dit hebben wetenschappers van de American Society for Biochemistry and Molecular Biology ontdekt. De olie in de vrucht bestrijdt de moleculen die verantwoordelijk zijn voor verschillende ziektes en het ouder worden.
Vitamine C verlaagt mogelijk de bloeddruk. Dat blijkt uit een onderzoek van de Johns Hopkins Universiteit. Deze conclusie hebben ze getrokken na een analyse van 29 eerdere onderzoeken. Ongeveer 30 procent van de volwassenen in de Verenigde Staten heeft last van een hoge bloeddruk.
Uit het onderzoek van organisatie Drinkaware dat werd gehouden onder Britse kinderen tussen de tien en zeventien jaar en hun ouders, blijkt dat de gemiddelde leeftijd dat ouders hun kinderen alcohol laten drinken dertien jaar is.
Moet je volgende maand examen doen? Drink dan water. Studenten die water drinken tijdens hun examen scoren mogelijk beter, dit blijkt uit een onderzoek onder 447 leerlingen. Uit het onderzoek van de universiteiten van East London en Westminster is gebleken dat studenten die